Akademia pomysłów Jestem za rozmową klasy 4-8
Latosińska-Kulasek Joanna, Zawadzka Paulina
Wydawca:
Dostępność:
Jak zacząć rozmowę?
Kiedy zadać pytanie nauczycielowi?
W jaki sposób zakończyć dialog?
Jak poradzić sobie z napięciem?
Jak i kiedy powiedzieć drugiej osobie coś miłego?
Kiedy przyznać się do błędu?
W jaki sposób poprosić o pomoc?
Szereg podobnych pytań z zakresu komunikacji interpersonalnej zadaje sobie większość uczniów w spektrum autyzmu. Niepisane normy społeczne są dla tej grupy uczniów szczególnie trudne do zrozumienia.
Czy inne funkcjonowanie w zakresie życia społecznego oznacza, że autystyczny uczeń nie chce nawiązywać kontaktów z rówieśnikami? Zdecydowanie nie. Wiemy dziś, że wzajemne zrozumienie i akceptacja pozwalają uczniom neurotypowym oraz autystycznym z sukcesem wchodzić w interakcje. Tym, co może zapobiec wycofaniu się osoby w spektrum autyzmu z życia społecznego z powodu lęku przed niepowodzeniem, niezrozumieniem, kolejną porażką, oraz tym, co zachęci ją do kontaktów z innymi, jest prowadzenie przykładowych rozmów, nauka stosowania odpowiednich zwrotów, ćwiczenie sposobów poradzenia sobie z różnymi emocjami.
Takie przygotowanie do sytuacji życiowych może odbywać się w trakcie zajęć rewalidacji, treningów umiejętności społecznych, innych zajęć w szkole lub w domu.
Kiedy zadać pytanie nauczycielowi?
W jaki sposób zakończyć dialog?
Jak poradzić sobie z napięciem?
Jak i kiedy powiedzieć drugiej osobie coś miłego?
Kiedy przyznać się do błędu?
W jaki sposób poprosić o pomoc?
Szereg podobnych pytań z zakresu komunikacji interpersonalnej zadaje sobie większość uczniów w spektrum autyzmu. Niepisane normy społeczne są dla tej grupy uczniów szczególnie trudne do zrozumienia.
Czy inne funkcjonowanie w zakresie życia społecznego oznacza, że autystyczny uczeń nie chce nawiązywać kontaktów z rówieśnikami? Zdecydowanie nie. Wiemy dziś, że wzajemne zrozumienie i akceptacja pozwalają uczniom neurotypowym oraz autystycznym z sukcesem wchodzić w interakcje. Tym, co może zapobiec wycofaniu się osoby w spektrum autyzmu z życia społecznego z powodu lęku przed niepowodzeniem, niezrozumieniem, kolejną porażką, oraz tym, co zachęci ją do kontaktów z innymi, jest prowadzenie przykładowych rozmów, nauka stosowania odpowiednich zwrotów, ćwiczenie sposobów poradzenia sobie z różnymi emocjami.
Takie przygotowanie do sytuacji życiowych może odbywać się w trakcie zajęć rewalidacji, treningów umiejętności społecznych, innych zajęć w szkole lub w domu.
Cena: 58.33 zł
55.30 zł
Książka
Dostawa
- Poczta Polska 9,50 zł 9.50 zł
- Odbiór osobisty 0.00 zł
- Kurier DPD 16.00 zł
- Paczkomaty InPost 12.00 zł
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9,50 9.50 zł
Odbiór osobisty
Opis produktu
- Autorzy
- Latosińska-Kulasek Joanna, Zawadzka Paulina
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwo Szkolne PWN
- ISBN
- 9788326232725
- Seria
- AKADEMIA POMYSŁÓW
- Rok wydania
- 2020
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 80
- Oprawa
- Miękka
- Format
- 20.5x28.5cm
- Ciężar
- 0.26 kg
- Typ publikacji
- Książka
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt